Zakousněte se do jarní divočiny

Datum: 16.4.2018

Zpět

Jarní příroda nám ukazuje, jakým směrem pozměnit svůj jídelníček, nechte se vést. Čerstvé jarní divoké byliny jsou pro naše tělo cenný poklad.

 

Okuste divoké byliny

Vyběhněte do lesa a na zahradu a natrhejte si hrsti mladých divokých bylin – kopřiv, pampelišek, bršlice, medvědího česneku. Přidávejte je do polévek, posypte jimi hlavní pokrm či namazaný chléb. Z mladých kopřiv připravíte vynikající čistící čaj, mladé pampelišky jsou skvělé do směsi listového salátu a bršlicový špenát je již jarní klasika. Z medvědího česneku zkuste náš recept na „divoké pesto“, s dýňovým olejem a dýňovými semínky na pravých italských těstovinách chutná dokonale.

Divoká tempura

Tempura není nic jiného než řízeček, pěkně křupavý a šťavnatý. Nasbírejte si mladé listy kopřiv, pampelišek, jitrocele, kontryhelu či bršlice. Připravte si těstíčko ze špaldové nebo ještě lépe hrachové mouky s trochou vody, soli a pepře. Omyté a okapané lístky v těstíčku postupně celé obalte a smažte v rozpáleném oleji na pánvi. Poté nechte odležet na ubrousku. Výborně chutnají s pikantnějším dipem například z ředkviček nebo pokapané citrónovou či zázvorovou šťávou.

Jarní omelety a placky

Ať už připravujete omeletu klasicky z vajec nebo jako my - veganskou z mouky z červené čočky, neuděláte chybu, když ji obohatíte nasekaným zeleným lupením. Stejně dobře chutnají zelené lístky přidané do karbanátků a placiček.

Bylinkové nákypy a nádivky

Bylinami můžete zpestřit různé zeleninové i masové nákypy, výborně chutnají v zeleninových koláčích typu quiche, na pizze či ve slaných muffinech, v nočcích, knedlíčcích i polentě. Část nasekaných bylin zamíchejte dovnitř pokrmu a část nechte syrovou na posypání.

Vařte jarní polévky

Jaro je časem lehkých rychlých zeleninových polévek. Základem je mladá čerstvá zelenina (hrášek, mrkev, jarní cibulka, pórek atd), přidejte hrst divokých bylin a jako zavářku můžete přidat domácí knedlíčky z celozrnné (například špaldové) krupice, drobné nudličky nebo předem uvařené obiloviny. Výborně se coby zavářka hodí quinoa, jáhly, bulgur, kuskus či netradiční červená pšenice, která v polévce vypadá i moc hezky.

Ochutnejte naše jarní recepty:

Jarní špenátový nákyp

Omeleta z červené čočky

Polévka minestrone s červenou pšenicí

Fotogalerie