Pěkně vypečené září

Datum: 16.9.2019

Zpět

Pečení ovocných a ořechových dobrot neodmyslitelně patří k atmosféře babího léta. Příroda překypuje zralostí, rozličnými chutěmi a lákavými vůněmi. Užijte si krásy a darů babího léta všemi svými smysly.

Nejen mouka může být základem

Základem koláčových těst bývá nejčastěji mouka. Zkuste do svých těst zakomponovat mouku špaldovou, stačí z 1/3 a vaše koláče tím hned získají na vláknině, živinách a oříškové chuti. Pevnější a plnější strukturu dá těstu celozrnná krupice, představte si těsto z krupicové kaše, je moc příjemné a máte lepší pocit, že se máte do čeho pořádně zakousnout. Pokud chcete základ opravdu hutný, dá se výborně použít pohanka lámanka či obilná trhanka, krásně lepí, drží a vytvoří pro ovoce pevný podklad. Skvělou variantou jsou i jáhly či čirok, ze kterých snadno upečete ovocný jahelník či čirokovník. Strukturou je velmi vláčný a vlhký, sice rozpadavější, ale to vůbec nevadí. Kombinace rozvařených jahel s jablky a vanilkovým pudinkem je dokonalá, na svačinu, snídani nebo třeba i do krabičky na výlet.

Nejen cukrem lze sladit

Cukr používám doma spíše málo a v bílé podobě vůbec ne. Hledám alternativy, jak se mu vyhnout, i když do některých receptů patří a užívám si je s čistým svědomím. Občas sáhnu po javorovém či agávovém sirupu. Výbornou sladivost má různé sušené ovoce, které, když si přes noc močíte a ráno rozvaříte či rozmixujete, můžete použít nejen na slazení koláčů a dezertů, ale i jako přeliv na kaši či bílého jogurtu. Výborné jsou například sušené meruňky, datle či rozinky. Mnoho dezertů a koláčů je sladkých již od ovoce samotného a cukr není potřeba používat vůbec.

Müsli a granoly

Už jste zkoušeli doma v troubě upéct vlastní müsli či granolu? Müsli chutnají nejenom k snídani. I jako svačinky mají svou úlohu. Obsahují ovesné a další obilné vločky, které jsou skvělým zdrojem vlákniny, po které se cítíme dlouho sytí. Nachystejte si různé druhy vloček, semínka, oříšky, sušené ovoce, kokos a třeba i kousky hořké bio čokolády či čokokapky. Postupně smíchejte, rozprostřete na plech a zapečte při mírné teplotě v troubě. Sušené ovoce, rozinky a ořechy přidejte až na závěr, aby se vám nespálily a nezhořkly. Dosladit případně můžete datlovým či javorovým sirupem. Směs pak nasypte do skleničky či krabičky a doplňte bílým jogurtem a čerstvým ovocem – vydatná svačinka je na světě.

Vyzkoušejte naše recepty

Využijte naše PROBIO tipy

Fotogalerie