Výzkumný tým z amerického vládního Centra pro kontrolu nemocí (Center for Disease Control) zveřejnil novou studii, která dokazuje, že přechod na bio stravu poskytuje dětem „dramatickou a okamžitou“ ochranu před jedovatými pesticidy.
Vědci po dobu 15 dní zkoumali moč dětí ze základních škol. Děti se stravovali běžnou, konvenční stravou po dobu deseti dnů a jedli jen biopotraviny po dobu pěti dnů. Během těchto pěti dnů vědci zjistili, že hladina toxinů malathionu a chlorpyrifosu z moči dětí kompletně zmizela. Tyto chemické látky jsou nejčastěji používané pesticidy s obsahem fosforu v konvenčním zemědělství a jsou spojovány s nervovými poruchami u dětí. Hladina pesticidů v dětské moči vzrostla pětkrát, jakmile děti přešly zpět na konvenční stravu. Závěr studie konstatuje: „Dieta složená z biopotravin poskytuje dramatickou a okamžitou ochranu proti vystavení pesticidům obsahujícím fosfor, které jsou běžně používané v zemědělské produkci“. Dalším závěrem studie je fakt, že pesticidy se do těl dětí s největší pravděpodobností dostávaly pouze z jídla. více informací (PDF)
Rádi uvítáme všechny Vaše připomínky k těmto stránkám na adrese probio@probio.cz
Tato stránka byla naposledy změněna 2. října 2005
© PRO-BIO, obchodní společnost s r. o., 2002-06